Daripada Anas, Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda yang bermaksud: "Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai." (Hadis Riwayat Ahmad)

Saturday, September 4, 2010

SELAMAT HARI JADI MISS Z!!!!


Sebelum ana mencoretkan kenangan manis bersama Miss Z, ana nak mintak maaf kat miss Z sebab lambat wish besday dia. besday miss Z 31/8 hari tu. huhu...maaf ye miss Z. macam miss A, ana pon bley terlupa hari istimewa sahabat ana ni...


Hehehehe...siapa yang tak kenal dengan miss Z? miss Z ni pun popular cam miss A jugak tau. dalam kelas kami, miss Z dikenali sebagai seorang yang sangat menjaga adab dan pertuturannya. lembut dan sopan je miss Z cakap. Suka menolong orang lagi dan tak rasa disusahkan.


Miss Z juga mudah simpati pada seseorang itu dan penggemar kucing macam ana! hehehhe...rasanya itu antara sebab yang buat kitaorg bley 'kamceng'. in a situation yg miss A akan elak digesel oleh kucing, kami berdua yg akan bermain dengan kucing tu, keh3.


Ana sangat bersyukur ada sahabat baik macam miss Z ni. dia memang baik hati dan selalu tolong ana. sampai ana tak tahu nak buat cam ne lagi nak balas segala kebaikan dia.


Dan ada satu perkara yang buat ana dan miss A rasa nak 'cekik2' miss Z ni adalah, DIA PEKA DAN SUKA TOLONG KAWAN2 DALAM KESUSAHAN, TAPI DIA SENDIRI PENDAM PERASAAN DIA.huhu...tapi nak wat cam ne kan? pada ana dan miss A, itu hak miss Z. pueh doh kami pujuk miss Z untuk share masalah dia dgn kami, tapi dia akan act cam x de pape yg berlaku. so, di sebabkan itu jugak, ana hormati dan respek dengan miss Z ni sebab dia tak suka menyusahkan orang. 'Miss Z suka meletakkan tangannya di atas (untuk membantu) daripada meletakkan tangannya di bawah (untuk dibantu).


Miss Z, walaupun ana mungkin tak tahu segala masalah yang awk sedang hadapi, tapi ketahuilah miss Z, ana akan sentiasa sudi mendengar keluhan, rintihan, kisah suka duka dan tangisan awk. Ana akan sentiasa ada di sisi awk kerana kita adalah sahabat. Dan ana berdoa akan persahabatan kita ni kekal hinga ke syurga. Amin ya ALLAH...


HEPI BESDAY MISS Z! Semoga dengan pertambahan usia akan merangsang peningkatan iman dan taqwa=) Babai miss ZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.......(ngantok plak, hahahhahahaha...gurau je ek miss Z? kih3=p


Miss u soooo muuuuuccccccccccccccccccccccccchhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jazakallahu khairan kathira=)

No comments:

Post a Comment