Daripada Anas, Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda yang bermaksud: "Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai." (Hadis Riwayat Ahmad)

Friday, September 17, 2010

REMAJA KITA.....DAN REMAJA MEREKA

Remaja kita, harapan penyambung generasi warisan, di bumi tercintaku...


Remaja mereka...di Jeddah, Arab Saudi



Remaja mereka...di Iran

Mereka ni siapa?
Mereka adalah Basij (Baseej-e Mostaz'afin atau "Gerakan Mereka yang Tertindas"). Mereka adalah sukarelawan yang digerakkan oleh Ayatullah Ruhollah Khomeini pada November 1979. Foto atas adalah sekumpulan Basij tidak jauh dari Tehran. Kebanyakan mereka anak muda. Tetapi ada juga yang sudah 'pencen' tetapi bersemangat untuk berjihad. Tugas mereka sebagai paramilitari, termasuk ketika darurat dan kecemasan. Mereka juga berperanan untuk kerja-kerja kebajikan, dan menguruskan perayaan agama. Mereka hanya patuh kepada Imam Ali Khamenei. Mereka inilah yang Israel, Amerika dan Arab Saudi takuti.

Sumber:
http://tehranifaisal.blogspot.com/2010/07/mengapa-islam-tidak-akan-bangkit-semula.html?obref=obinsite

Add caption
 "Dan Kami (ALLAH) hendak memberi kurnia kepada orang yang tertindas di negeri itu, dan hendak menjadikan mereka pemimpin dan menjadikan mereka orang yang mewarisi".

Di dalam surah Muhammad, ayat 38, ALLAH SWT berfirman,"Dan jika kamu berpaling (daripada beriman, bertaqwa, dan berderma). DIA akan menggantikan kamu dengan kaum yang lain, setelah itu mereka tidak akan berkeadaan seperti kamu."

Ketika turun ayat ini, para sahabat bertanya kepada Rasulullah s.a.w, siapakah yang akan menggantikan kami? Bagindan menepuk bahu Salman al-Farisi (bangsa Parsi, kini dikenali sebagai IRAN) dan bersabda."Dia dan kaumnya! Dan jika agama berada di bintang Suraya sekalipun, nescaya yang akan mengambilnya adalah lelaki dari bangsa Farsi." (Tafsir Ibnu Kathir, Jilid 4, Halaman 182)

*Banyak lagi direktori dan gambar yang mencetuskan kagum ana pada Iran (kini baru ana mengerti, mengapa Tuan Haji Faisal Tehrani@ Faizal Musa mengagumi bangsa Iran meskipun tuan haji berfahaman sunni. Sunni atau syiah, kedua2nya menganut agama yang mengesakan ALLAH!). Untuk lebih tahu mengapa ana berkata sebegini, sila layari blog tuan haji di www.tehranifaisal.blogspot.com

Jazakumullahu khairan kathira=)

No comments:

Post a Comment